‘Mijn kamer doet me denken aan Parijs’

Vogelkooitjes, aardetinten et oui, Paris! Dit weekend mocht LELEMNT binnenkijken bij Sophie Wijnen uit Zutphen. Deze dame is pas zestien en woont nog bij haar ouders, maar ze heeft nu al een ongekend gevoel voor stijl. hoogtijd voor een kijkje dus! Haar look? Oud-romantisch met een eigenwijze Parijse twist.

Wil je gelijk Sophie’s kamer bekijken? Klik dan hier.

Sophie

Vivre à Paris
“Ik denk eigenlijk altijd aan Parijs als ik mijn kamer zie”, vertelt Sophie. Zelf is ze vaak op vakantie geweest in Frankrijk en daar heeft ze wellicht ook haar inspiratie opgedaan. “Die stoel vond ik een beetje de look hebben van een buitenbankje”, en ze wijst naar de hout-metalen stoel die voor het raam staat. “In mijn gedachte zie ik hem zo naast de Eiffeltoren staan. En ook in de bovenkant van mijn lamp –dat roestachtige waar het van gemaakt is– vind ik zo leuk met dat boogje. Eigenlijk is het een beetje van die Franse balkonnetjes afgeleid. Die leuke ouderwetse, je weet wel.”

Ook Sophie gaat met de Typografische trend mee.

Op zoek naar de look
Het was voor Sophie niet makkelijk om deze look eigen te maken. “Ik vind het belangrijk dat ik mezelf er in kan terug zien”, zegt ze. Ze is dan ook lang bezig geweest om het precies in te richten zoals zij wilde en dat kon soms echt een zoektocht zijn. “Mijn gouden lijst van de kringloop bijvoorbeeld. Ik ben er echt duízenden kringloopwinkels voor afgegaan. Toen ik er eindelijk een had gevonden moest er ook nog een nieuwe glasplaat in”, vertelt ze. De lijst met haar Taylor Swift poster uit Nashville is dan ook echt haar trots. Daarnaast is ze gek op haar vogelkooien. “Omdat ik die gewoon zo geweldig vind!”, lacht ze. De echte uitblinker in haar kamer is de klok. Deze kocht ze bij de Woonoutlet in Zutphen.

Hét schilderij waar ze elke elke kringloopwinkel voor is afgegaan.

Overal en (n)ergens
Haar kamer is vooral een mix van goedkope en wat prijzigere dingen. “Sommige dingen zijn wel redelijk duur, maar daar tegenover heb ik dan weer goedkope dingen zoals die lijstjes van 40 cent per stuk van de action.” Zegt ze. “Ik koop eigenlijk overal wel dingen. De Action heeft altijd wel leuke kleine dingetjes voor heel weinig. Voor echte eyecatchers in verschillende stijlen moet je bij de Woonoutlet zijn. Verder ga ik gewoon alle winkels af als ik iets in mijn hoofd heb wat ik wil hebben totdat ik het ook echt heb. En de kringloop kan natuurlijk ook heel leuk zijn als je weet wat je wilt hebben.”

De stoel die Sophie doet denken aan de Parijse bankjes.

Een carrière in de interieurstyling?
Ze vind het geweldig om haar eigen kamer in te richten en te blijven veranderen, maar of het een toekomst biedt, dat ze denkt ze niet. “Het lijkt me zeker leuk om mijn eigen huis later leuk en origineel in te richten, maar ik denk dat het daar wel bij blijft. Ik vind het vooral leuk om mijn eigen ideeën goed uit kan werken, maar die van anderen niet. Behalve als ze van dezelfde dingen houden natuurlijk”, zegt ze.

De basis van haar kamer bestaat uit aardetinten.

 

Op zoek naar nieuwe dingen
Of ze nog op zoek is naar iets nieuws? “Altijd. Ik zoek nog een mooie rechtopstaande foto die ik in een lijst kan doen. Waarschijnlijk krijg ik ook vast snel weer een idee waar ik dan weer alle winkels voor af moet zoeken”, Grinnikt ze. “Maar ik zou nooit iets kopen wat nét niet is wat je wil want dan krijg je er later spijt van. Dat heb ik wel geleerd. Er is altijd wel ergens iets te vinden wat je echt wil hebben. Je moet gewoon goed zoeken!”

Foto’s: Merel Buiting

Ondanks dat Sophie niet tot de eigenlijke doelgroep van LELEMNT behoort is er toch voor gekozen bij haar ‘binnen te kijken’ omdat haar kamer dusdanig inspirerend is dat dit niet afweegt tegen haar leeftijd of woonsituatie.

Geef een reactie

